Wat is BiebPanel?

De klant is koning! Maar wat wil de klant eigenlijk? BiebPanel maakt dat precies inzichtelijk voor u. Het online onderzoeksplatform BiebPanel is speciaal ontwikkeld voor de bibliotheekbranche. Het voorziet deelnemende bibliotheken vier keer per jaar van actuele klantinformatie. Inmiddels doen al 91 bibliotheken mee aan BiebPanel. Met ruim dertigduizend leden is het één van de grootste klantenpanels van Nederland!

 

ProBiblio is aangesloten bij de MarktOnderzoekAssociatie (MOA), oftewel de gedragscode voor onderzoek en statistiek

 

Wat levert deelname aan BiebPanel u op:

  • Vier keer per jaar een onderzoeksrapport met onderwerpspecifieke aanbevelingen voor uw bibliotheek.
  • Een goedgekeurd alternatief voor het standaard KTO.
  • Frequent actuele inzichten in de motieven en wensen van uw klant(groepen).
  • Structureel inzicht in de mening van uw klanten.
  • Loyaliteitsinstrument richting uw bibliotheekleden.
  • Toegang tot het BiebPanel Dashboard voor aanvullende analyses en onderzoeksresultaten.
  • Mooie infographic van de resultaten van elk BiebPanel-onderzoek.

 

Alternatief voor KTO

Deelname aan BiebPanel wordt erkend als alternatief voor het standaard klanttevredenheidsonderzoek (KTO) in het kader van de certificering.

Lees wat deelnemers zeggen over hun deelname aan BiebPanel.

 

Uitgangspunten

  • Loyaliteitsinstrument voor bibliotheken
  • Jaarprogramma
  • Benchmarken van resultaten
  • Samenwerking met onderzoeksbureau Ruigrok | Netpanel
  • Kennisdeling met deelnemende bibliotheken

Nieuws

Resultaten vierde BiebPanel onderzoek 2015: Activiteiten en Samenwerkingspartners

maandag 25 april 2016

In maart is de rapportage van het vierde BiebPanel onderzoek opgeleverd. Twee onderwerpen stonden in dit onderzoek centraal: activiteiten die de Bibliotheek organiseert en samenwerking van de Bibliotheek met andere partijen. Van de resultaten is, naast het totaalrapport, een overzichtelijke infographic gemaakt.

Onderzoekskalender 2016 is bekend

maandag 1 februari 2016

In 2016 staan er weer vier BiebPanel onderzoeken op stapel. Hoe de globale planning eruit ziet kunt u hier bekijken.

 

Resultaten onderzoek Communicatie

donderdag 28 januari 2016

Een onderzoek naar behoefte en tevredenheid over communicatie. Hoe wordt de informatievoorziening van de Bibliotheek beoordeeld en hoe kan deze verder worden geoptimaliseerd? Deze vraag stond centraal in het derde BiebPanel onderzoek van 2015 waarvan de rapporten medio december naar de bibliotheken zijn verstuurd.